اعتکافِ دل

وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا

اعتکافِ دل

وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا

سلام خوش آمدید

گفتم که تو این چند وقت تمام نصایحِ دوستام مثل نسیم سحری از این گوش وارد شد و از اون گوش خارج! چشامم کور و کر. حالا نه اینکه خیلی سِرتِق بوده باشم و خرّیتی[بلانسبتتون!] انجام داده باشم ولی خب همین که افسار دلِ بی‌بصرم پاره شده و نتونستم خیلی مهارش کنم، نشون داد همه اون پندها کشک بودن. از همون کشکایی که مامان باهاش کالجوش[غذای محلی خیلی خوشمزه و مرود علاقم که اگه بخوایم خیلی غلیظ‌طور تلفظش کنیم کَله جوش هم می‌گن] درست می‌کنه که البته فایده اون کشک همینطور که مستظهرید برای قوت استخوان‌ها و مفاصل زیادتره تا تاثیر اون حرفای کشک شده رو مخ من! مخلص کلام اینکه دل ربوده شده و دیگه کاری باهاش ندارم جز صبوری و ملاحضه. خودم رو به دستانِ بی‌ملاحضه‌ی سرنوشت سپردم. 

این شعر رو شنیدین؟!

سعدی چو جورش می‌بری، نزدیک او دیگر مرو!

ای بی‌بصر! من می‌روم؟! او می‌کشد قلاب را...

جا داره با این تک بیت ساعت‌ها بگریم چون ابر در بهاران. 

من همیشه گفتم که بزرگترین نقطه ضعفم همین احساساتِ غلیظ و رقیقمه! میگن جنس زن لطیفه و کاش این ویژگی درون من خنثی بود. هرچی آدم به سرش میاد از همین احساساتِ بی‌ ملاحضه‌ست.

دیوانه شدم گویا! تاثیر شنیدن صدای بارون و این هوای دیوانه کننده هم کم نیست.  ولی پیدا شدن کسی که خیلی از اخلاقیات و علاقه‌‌مندی‌هاش دقیقاً شده یه کپی از خودت، آدم رو عاقل نگه می‌داره؟

الله اعلم!

پ.ن:عنوان شعری از فاضل نظری.

  • ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
  • به قلمِ یاس ارغوانی🌱

نظرات (۵)

هی نرگسم

پاسخ:
ای پیر مغان! :')

کاش میشد گاهی این احساساتی بودن انداخت کنار،

هر چند برات خوشحالم که یکی که انگار درکت میکنه رو پیدا کردی :) 

پاسخ:
مثل دندون کند انداخت دور.
امیدوارم که واقعا درست باشه :')
  • آقای سر به‍ راه
  • عاشق خداوند متعال شدید؟ خوبه که! :)

    پاسخ:
    چه برداشت عارفانه‌ای!
    شما باید معلم ادبیات میشدین. :دی

    نه نگه نمیداره. ولی بعد میبینی این آدمی که خیلی شبیهته یه جاهایی باهات متفاوته که قابل تحمل نیست اصلا. به قول معروف گفتنی وصال مرگ عشقه. بعد اینکه مرد میفهمی واقعیت چطوریه.

    پاسخ:
    صحیح! و دقیقا دقیقا همین من رو می‌ترسونه. برای همین از دست احساساتم عصبانی‌ام چون دوراندیشی‌های اینچنینی رو نادیده میگیره.
  • آقای سر به‍ راه
  • از دوستان وبلاگی یه جمله شندیم که « وصال نقطه آغاز زوال هست»

    پاسخ:
    همین واقعاً منو می‌ترسونه!

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">