اعتکافِ دل

وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا

اعتکافِ دل

وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا

سلام خوش آمدید

خویشی

يكشنبه, ۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۳۵ ب.ظ

مولا امیرالمومنین(علیه‌السلام):


#عشق؛ نوعی قرابت و فامیلی است!


@alaviaat | غررالحکم،حدیث۱۰۲۰۴


راستش عشق که نه ولی دوست داشتن رو چون چشیدم، مطابق میدم با این حدیث. تو تمام عمرم تنها کسی که تمام حرفاش دقیقاً دقیقاً درست و خود هدف بوده، مولا امیرالمومنین هستن.

من دوست داشتن رو از عشق بهتر و مفیدتر میدونم. بنظرم عشق باعث سوختن آدم میشه اگر که برای آدم اشتباهی و چیز اشتباهی باشه. ولی دوست داشتن با منطق بیشتر جور در میاد. کور و کر نیست. عشق اگر درست باشه الماسی‌هست در برابر عقیق دوست داشتن ولی اگر و اما داره!

هیچ وقت یاد ندارم بطور اتفاقی با حدیثی از ایشون بربخورم و همونی نباشه که من هستم. اینقدر ریز و دقیق بیان کامل و جامع احوال آدم رو هیچکسی، هیچ نویسنده‌ای و هیچ عارفی و عالمی نمی‌تونه بگه و این چیزی جز یکی از نشانه‌های علم بی‌کرانِ این شخصیت والاست؟!

  • به قلمِ یاس ارغوانی🌱

نظرات (۵)

عشق به چیز اشتباه؟ وجود نداره. چون اشتباهی وجود نداره کلا. هرچیزی که میری ته تهش میبینی خود خداست. عشق هم یعنی رفتن تا انتها 

هرچند مسیرش سخت و پر درد میشه :`) 

 

 

سلام نرگس 

چقدر صدا کردن اسمت رو دوست دارم 

 

 

پاسخ:
هومممم اینم نظریه برای خودش :')


سلام الهه جان :)
منم خیلی وقت بود سین‌دال صدات نزده بودم*_*

چه حدیثی!

 

من چون قاطیِ رشته ی تحصیلیم مباحث روان شناسی هم بود، گاهی با بعضی احادیث حضرت علی که مواجه می شدم به این فکر می کردم که جا داره روشون از دیدگاه روانشناسی کار کرد

پاسخ:
اوهوم :)
 امیرالمومنین تمام ذرات ریز عالم رو به بهترین شکل و نحو توصیف میکنن. حیف که ما مسلمونا خیلی غافلیم. وگرنه کسی که علم زمین و اسمان رو داشته باشه قطعا چنین ویزگی هایی ازش بعید نیست :)

;,)

اومدم تاریخچه کامنتهامون رو بخونم 

خدایی چه حرف خفنی زدم

پاسخ:
😂 موافقم
میگم دختر
من چطور با تو در ارتباط باشم؟

من این روزها با خودم هم در ارتباط نیستم پس نمی‌دونم واقعا 😅 

شمارم رو داری تو ایتا؟ 

اونجا کانال زدم هرچند فعال نیستم...

پاسخ:
منم دیگه با خودم نیستم و نمیدونم این همه دویدن برای کیه میخک!
آره دارمت.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">