اعتکافِ دل

وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا

اعتکافِ دل

وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا

سلام خوش آمدید

این داستان: گُردآفرید

جمعه, ۳ دی ۱۴۰۰، ۰۲:۱۵ ب.ظ

دیشب به این فکر میکردم کاش میتونستم خودم رو بردارم بپرم وسط یه کتاب. یا فرستاده بشم به یک دنیای دیگه. با دغدغه ها و ویژگی های خاص دیگه. شرایط متفاوت و آدمای متفاوت، جایگاه متفاوت. مثلا دلم میخواست خودم رو بردارم بپرم وسط شاهنامه.کاش میتونستم واقعا سفر کنم به دل شاهنامه میون ماجراها و قصه های جذاب و هیجان انگیز قشنگش. بشم یکی از شخصیت ها.
کاش گردآفرید بودم دختر گُژدهم.

چو آگاه میشدم من، دختر گژدهم

که سالارِ آن انجمن گشت کم

 زنی بودم بر سانِ گُردی سوار

همیشه جنگ اندرون، نامدار

لباس رزم میپوشیدم. اسب رو زین میکردم و‌ به تاخت میرفتم وسط‌ِ کارزار با سهراب به جنگ نبرد میکردم بعدم وقتی میدیدم سهراب داره بهم چیره میشه؛


چوآمد خروشان به تنگ اندرم
بجنبید و برداشتم خُود از سرم
رهاشه ز بند زره موی من
درفشان چو خورشید شه، روی من...
بدانست که سهراب که من دخترام
سروموی من از در افسراست...


بعدم سهراب که میبینه من دخترم شروع میکنه و میگه؛


از ایران سپاه چنین دختر آید به آوردگاه؟!


و با حیرت ادامه میده؛


کز من رهایی مجوی
چرا جنگ جویی، تو ای ماه روی؟!


من تو دلم بگم ماه روی عمته پدر صلواتی! اگه رستم پدرت نبود، یه ماه رویی بهت نشون میدادم که اون سرش ناپیدا. تا تو باشی به دختر مردم و شاهزاده ایران نگی ماه روی!
و بعد زبونم رو گاز بگیرم و بخاطر منافع کشور و قلعه و پدرم، سرشو با پنبه ببرم و بگم:


ای دلیر میان دلیران به کردار شیر،
دولشکر، نظاره برین جنگ ما
برین گرز و شمشیر و آهنگ ما!


بعد با یه پوزخند از روی بدجنسی ادامه بدم:


کنون من گشایم چنین روی و موی
سپاه تو گردد پُر از گفت‌وگوی
که بادختری او به دشت نبرد
بدین سان به ابر اندر آورد گرد...


و با یه لبخند خبیثانه که بخوام سهراب رو رام کنم بگم:


کنون لشکر و دژ به فرمان توست
نباید براین آتشی جنگ جُست.»


بعدم عنان اسب رو بپیچم، سمند سرافرازم رو بر دژ بکشم برم وارد قعله بشم درو بکوبم بهم.
و سهراب بمونه تو کف ...
:)))

  • به قلمِ یاس ارغوانی🌱

نظرات (۸)

  • علی‌رضا گ
  • اگه برعکس، گردآفرید سهراب رو به دام می‌انداخت، چی؟

    پاسخ:
    اره جالتر و هیجان انگیز تر یشد.
  • علی‌رضا گ
  • به این «اگر» فکر کنید، جالب میشه. :)

    پاسخ:
    شماکه دست به قلمتون خوبه این ایده رو پیاده کنید :)

    @علی‌رضا گ

    اعتراف میکنم شما و آقای امیر رو که میبینم با نزدیک شدن امتحانات چقدر فعال شدین کمتر از خودم ناامید میشم :`)

    لامصب امتحاتات قوه‌ی تخیل ادم رو هزار برابر میکنه انگیزه‌ی تمام فعالیتهای هنری و ورزشی و خلاصه غیر درسی به ادم میده ادم استعدادهاش شکوفا میشه شاهکارهای هنری پدید میاره و....

    :/

     

     

    @نرگس

    اره دیگه تو

    فاسا را معرفی مینمایی؟

    پاسخ:
    سرامتحانات همیشه همینه دیگه :دی


    از کجا فاسارو دیدی یا اسمشو خوندی؟! 
    اول بگو تا بگم 😄
  • علی‌رضا گ
  • شما هم بنویسید، قطعاً قشنگ‌تر درمیاد.

     

    @میخک

    تازه کجاش رو دیدین؟ یه پاورپوینت ادبیات هم باید برای شنبه بسازم(چقدر این درس شیرینه!) تفکر تربیتی پیاژه رو باید آماده کنم، طراحی امتحان برای کاربست، ارائه‌ی هنر، فعالیت‌های آیین (چه خوب شد یادم افتاد این:/)، تمرینات ریاضی رو هم باید حل کنم و در عین حال، احساس می‌کنم تعداد وبلاگ‌هایی که روزانه می‌خونم خیلی کمه. وبلاگ جدید سراغ ندارین؟

     

    جسارتاً فاسا رو سمت چپ وبلاگ گذاشتید. من هم دیدمش!

    پاسخ:
    نمیدونم والا! فکر کنم باید برم سراغ تستای ریاضی. سر ریاضی خوندن استعدادهای آدم در حدا علا شکوفا میشه.




    میگم سر تمرین ریاضی که حل میکنید یه فکری هم "اگر" بکنید باز دست به قلم شما بهتره.

    آها خدا خیرتون بده! حالا فهمیدم 😅


    @میخک فاسا دوست مجازی عزیزمه. فاسا مخفف فاطمه ساداته :)

    @وای یادم انداختین من هنوز داستان‌های محمدرضا سرشار رو تحلیل نکردم😭. فعالیتهای ورزش رو بارگذاری نکردم😭 . تو این کولاک و برف من کجا برم ورزش کنم فیلم بگیرم آخه بفرستم اخه :/ چرا ورزش تموم نمیشه تازه ترم بعد هم هست😭.

    راستی منبع ادبیات شما هم کتاب خانوم قزل ایاغه آیا؟

    هنوز سر پیاژه‌این؟؟؟؟؟ یا اینکه از اخر اومدین اول😶 

    من یکشنبه مبحث هوش رو باید کنفرانس بدم :`)

    راستی در مورد روان. سیف رو میخونید دیگه شما هم نه؟ و اینکه به شما هم میگن ۱۲ فصل درس میدیم (درواقع درس که ندادن اصلا فقط خودمون کنفرانس دادیم) بقیش رو خودتون میخونید از کل کتابه امتحان؟ 😶 یا فقط به ما چنین ظلمی میکنن؟

    مبانی آموزش پرورش هم میگه نصف کتاب رو اگه کنفرانس بدیم بسه بقیشو خودمون واسه امتحان میخونیم تازه توقع هم نداشته باشیم با یکی دوتا منبع بتونیم نمره کامل بگیریم :/ تازه هنوز نمیدونم وایه تحقیقم چقدر نمره داده 😭

    کاربست میخواد امتحان طراحی کنید؟؟ چه جذاب! چطوری اونوقت؟

    وای منم تکالیف هنرم مونده حوصلم نمیکشه :(( خط هم باید چند صفحه بنویسم

    و به عنوان آخرین سوال. ریاضی شما هم ازتون میخواد تمرین‌های کتاب رو حل کنید بفرستید؟؟ آقا مگه ما بچه‌ ابتدایی هستیم اخه :/// قبلا بهتر بود میخ‌است فعالیت و تمرین و کاردرکلاس طراحی کنیم. الان که‌... :/

     

     

    فاسا همونیه که قلب گذاشتی کنار اسمش :`)

    خواستم ببینم کیه که قلبت رو برده :`)

    پاسخ:








    فاسا گفتم دیگه :*)  دوست مجازیمه فاطمه سادات که مخفف اسمش فاسا هست.
    😉

    کاش وبلاگش باز بود :`)

    باهاش اشنا میشدیم :`)

    از خانوم انار چه خبر؟ خیلی وقته نمبخونمش. محمد ابراهیم بود پسرش نه؟ خوبه سلامته؟،:`)

     

     

     

    قشنگ مغلومه زیادی بی‌کارم ن؟ :////

    پاسخ:
    فعلا وبلاگ و کانالش رو بسته تا برای ارشد بخونه. ان شاءالله بعد قبولی ارشدش برمیگرده :)


    انار هم که آره خوبه.  پسرش علی تربچه به دنیا اومده😄



    بیکار نیستی اهمالکاری بالام جان😄

    یادش بخیر کلاس دهم :)

    یادمه سر کلاس ، گرد‌آفرید رو ، گِرد آفرید می‌خوندیم 🤦‍♂️

     

    @میخک

    تبریک می‌گم شما یک دانشجوی نمونه هستین :)))

    منم سه تا کار عملی دارم که هنوز انجام ندادم ولی خب به موقعش برای امتحان هم می‌خونم دیگه اما احساس می‌کنم خیلی این ترم سخت بگذره. 

     

    @علیرضا گ

    خسته نباشی 😂

    پاسخ:
    چه جالب منم گرد آفرید میخوندم. تقریبا همه کلاس😅


  • علی‌رضا گ
  • (با اجازه از مدیر وبلاگ که اینجا رو تبدیل کردیم به محل گفت‌وگو)

    بله کتاب ما هم مال خانم قزل‌ایاغه. داستانهای محمدرضا سرشار مال کدوم فصل هستن؟

    ورزش از ما کار عملی نخواست خوشبختانه. :دی

    قضیه‌ی پیاژه اینه که استاد اصولمون تعدادی اندیشمند رو معرّفی کرد و هرکدوم یکی برداشتیم. من هم پیاژه رو انتخاب کردم.

    بله، دکتر سیف. منتها هنوز رنگ کتاب رو به چشم ندیدم! بس که نایابه. :/ صرفاً یه کتاب خلاصه ازش خریدم. درباره امتحان هم فعلاً هیچی معلوم نیست و استاد فقط خبر داده که می‌گیره ولی نگفته چطور.

    امتحان کاربست رو با ورد باید طراحی کنیم. استادمون هر جلسه یه کلیپ آموزشی از خودش پخش می‌کنه و خودش میره! فکر کنم هرسال همین کار رو تکرار می‌کنه. درواقع یه بار تمام مباحث رو برای همیشه توضیح داده تا هرسال کارش راحت باشه. ما هم که تماشاچی سینما. :|

    برای تکالیف هنر میتونید از اوریگامی هم کمک بگیرید. توی بازار هست.

    ریاضی خودش بهمون جزوه میده و تمرین هم توی همون جزوه است ولی بله، تمرین‌های دبستان هم در لابه‌لاش باید حل کنیم. خیلی شیرین و راحت. :)

     

     

     

     

    به اوضاح نحسم می‌خندی امیر؟ :)))))

     

    پاسخ:
    راحت باشید :))

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">