اعتکافِ دل

وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا

اعتکافِ دل

وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا

سلام خوش آمدید

اندر احوالات یک تازه عینکی

سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۰۴:۴۹ ب.ظ

(مدیونید فکر کنید از بی پستی به این موضوع پیله کردم).

بچه که بودم یکی از آرزو کوچولوهام که البته خیلی اصرار به تحققش نداشتم، عینکی شدن بود. تا همین چند سال پیش هم وقتی مدل های جدید عینک رو میدیدم خیلی دلم میخواست حتی یه فریم عینک بدون لنز طبی بخرم و به چشم بندازم. یا وقتی بند عینک مد شده بود چقدر دلم ضعف میرفت براشون. منتها گلچین روزگار، امان نداد که من به همون فریم خالی بسنده کنم و بزور هم که شده عینکیم کرد. حالا از روزی که عینکی شدم همانا و مشکلات و دردسر های عینکی شدن هم همانا!. یکی از بزرگترین معضلات عینکی ها که در این دوسال اخیر شاهدش بودیم، ترکیب ماسک و عینک هست. حالا شما تصور کن یه دختر چادری رو که بشدت به تِل سر برای جمع کردن موهاش عادت و نیاز داره. گیره هم به روسریش میزنه، ماسک هم میزنه و عینکم هم مهمون صورتش شده، چه حالت انزجاری پیدا میکنه؟!😰 حالا همه ایناکه بار اصلیش روی گوش هاست بماند، عینکی که میزنی و با هر دم و بازدم، شیشه های عینک پر از بخار میشه رو هم اضافه بر این موارد کنید و بشینید یه روضه دست جمعی برای مظلومیت ما عینکی ها بخونید، و ناله و فغان کنید برای دل رنج دیده ما :( . اما داستان اونجایی شدت غمش بیشتر میشه که عینک دم به دقیقه از دستت بیفته و شیشه هاش پخش زمین بشه. که خب راه حلش استفاده از بند عینکه. آره اگه دارین تصور میکنید چقدر دختره بی دست پایی باید بگم دقیقا😄  چقدر بی دست و پا!. از جمله مواردی بود که ندای مظلومیت سر دادم و امان که ای  کاش پسر بودم تا بند های الف و ب (چادر و روسری ) ازم سلب میشد (الکی مثلا) 😄😂.

یه چیز دیگه هم اینکه مثلا همین الان بخاطر اینکه دیشب وقتی داشتم از زیر میز میومدم بیرون محکم لبه میز به روی دماغم برخورد کرد و الان از شدت درد و سنگینی عینک روی دماغم، مجبورم اون رو با دستم نگه دارم و وقتی تکون میخوره حس میکنم سر من داره گیج میره یا زلزله اومده😅🤦🏻‍♀️.

یا مثلا وقتی چایی یا نوشیدنی داغ میخورم بخار حاصل از چای میخوره به شیشه عینک و همه جا در مِه غلیظی فرو میره😄.

خلاصه کلام اینکه هیچی دیگه آره خلاصه اینم تجربه های من. تا یک پست دیگه و بررسی معضل های عینک و عینکی و علل و بستر های پیش رو برای حل چالش ها شمارا به خدای بزرگ میسپاریم. به امید دیدار :دی

  • به قلمِ یاس ارغوانی🌱

نظرات (۱۲)

  • -- 𝚂𝚎𝚕𝚎𝚗𝚎
  • وای اون جاش که بخار میگیره شیشه عینکتو خیلییییییی روی اعصابه=-=

    پاسخ:
    مسئله اینکه با هر دم و بازدم میره میاد میره میاد🤦🏻‍♀️😄

    نق نزن عوضش جذابی😅

    پاسخ:
    این چیزی از ارزش های عینکی ها کم نمیکنه😎
  • °○ ‌‌‌‌‌‌‌‌نرگس
  • ولی با همه‌ی اینا، عینک خیلی جذابه و عینکی‌ها جذاب‌تر :( 

    پاسخ:
    اونکه بله صدردرصد😎

    اهم...خوش ا‌ومدی=)))))

    پاسخ:
    😀 تشکر فراوان

    اخ گفتی...

    پاسخ:
    😀
  • شارمین امیریان
  • سلام.

    گوشات نمی‌گن می‌خوای کیفتم بدی برات نگه دارم؟! 😂

     

    موندم چه طوری دماغت خورده به میز؟ طبیعتا این‌جور مواقع سر برخورد می‌کنه!🙄😉

    پاسخ:
    سلام :)
    والا گوشامم تعارفی اند بهش بگم زود قبول میکنن😂😂😂

    خودمم موندم چطوری دماغم خورد به میز. ولی زخم کاری ای بود. البتهلکر نکنید این دختر چه دماغ بزرگی داره که خورده به میزا😂😂😂😂

    بخار جمع شدن جزو رو مخخخخخخ ترین قسمت هاشه /:

    تمیز کردن شیشه اش همینطور

     

    تازه چون که جدیدا عینک زدی تا یه دو سه ماهی سر درد میگیری :)

    پاسخ:
    اره
    ارههههههه😭😭😭 دم به دقیقه کثیف میشن.

    روز او یکم یجوری بود ولی خیلی زود عادت کردم 😐
  • حاج‌خانوم
  • سلام نرگس‌جانم

    هر عضو بدن که کامل کار نکنه و نیاز به ابزار کمکی داشته‌باشه، سختی‌های خودش رادارد... اره سخته، مشکل‌ساز و آزاردهنده.

    الحمدلله عینکی نیستم، همیشه هم دلم برای عینکی‌ها سوخته بابت اذیتی که میشن،

     

    اما بازم شکر که عینک دارین، نه سمعک. آره سخته‌ با همه اوصاف، اما با عینک، دیدتون حالت طبیعی پیدا می‌کنه. حتی شاید از آدم‌های بدون عینک، دقیقتر ببینید... یعنی وقتی شما با بغل‌دستی بدون عینک نشسته باشید کنار هم، آیا نوشته روی تخته را متفاوت می‌بینید؟

    اما امان از سمعک! امان... امان...

    همیشه باور عامه اینه که چشم حساس‌تره، مهمتره، دقیق‌تره، اما گوش...

    بیماری‌هاش ناشناخته‌تره، و هیچ‌وقت با سمعک یا کاشت حلزون، اصلا عمل شنیدن شبیه واقعیت هم نمیشه.

    یکی‌اش اینه

    صداها توی دنیای ما، بلند و کوتاه دارند، یعنی وقتی نشستیم تو اتاق، شاید صدای تلویزیون از تو هال بیاد، اما یواشه

    صدای ردشدن ماشینا از تو کوچه بیاد، دوره و بلند نمی‌شنویم و تنها صدای بلند، صدای خواهرمونه که داریم صحبت می‌کنیم، این دقت گوشه که هر صدا به نسبت دوری و نزدیکی، بلند یا یواش شنیده می‌شه.

    اما سمعکی‌ها، در شلوغ‌ترین دنیا زندگی می‌کنند.

    سمعک قابلیتِ گوش طبیعی رو نداره! هر صدایی رو که بهش برسه رو به یک میزان بلند می‌کنه. یعنی همون موقعیت سابق، بلندی صدای خواهرتون، تلویزیون و عبورماشین، یک اندازه است🤐

    تا حالا فکر کردین در ساکت‌ترین جا، چقدر صدا وجود داره؟

    و سکوت براشون بی‌معناست، مگر اینکه سنعک‌ها رو دربیارن.

     

    تفاوت قیمت‌ها هم بماند...

    یک عینک خوب، چقدره؟

    و یک جفت سمعک، الان حداقل ۲۰ میلیون هست...

    و این فقط یکی‌اش هست...

    الحمدلله علی کل نعمة

    پاسخ:
    سلام حاج خانم حالتون چطوره؟
    خیلی خوشحال شدم کامنتتون رو دیدم :)
    بله درسته اتفاقا من با خودم همینفکرارو میکردن که خداروشکر یه چیزی هست که درمان پذیره و با هزینه کم. خیلی ها مشکلات بزرگتری دارند و غیر قابل بهبود:(
    ندیدن، نشنیدن، خیلی عذاب سختیه واقعا! خداروشکر که سالم و سلامتیم :))
    با این قیمت های سرسام آور که واقعا آدما خیلی تو زندگی روزمره حتی موندن چه برسه به درمان و این چیزا :(

    متشکرم در امان خدا باشید :)

    وای یاس خیلی طنز بود پستت شرمنده خنده‌ام گرفت به معضلاتت😂😂 

    ان‌شاءالله به زودی بهش عادت میکنی و معضلات برطرف میشن :) 

    ولی یه راهکار برای ماسکت، از این چیزایی که ماسک بهش بند میشه و پشت گردن میفته استفاده کن (اسمشو نمیدونم! فکر کنم داروخانه‌ها دارن) ماسک پشت گوش واقعا اذیت‌کننده‌ و سرسام‌آوره... با دسته عینک و تل چه شود؟!😑

    پاسخ:
    😂😂😅 
    دیگه عادت کردم بهش😀
    اره بند عینک گرفتم میزنم 😅
    ماسک و کِش چادر و عینک و... طفلی گوشام😂

    تل نزن به موهات کچل میشی. دوران دانشجویی باید حتما تل میزدم موهام کشیده میشد باعث آسیب به ریشه موها میشه.

    دلم عینک میخواد از بس گفتیییی🤣

    پاسخ:
    من از بچگی عادت دارم منتها موهامو با تل تمیزنم عقب‌ روی موهام میذارم که سطح روسری یا شلم به اون برخورد کنه نه موهام که بیان بیرون 😀
    اره آسیب میزنن :(

    عینکی هستی نه؟! 😂
    من شورشو در آوردم 😂🙏

    یاسی جان دلبندم :) بند عینک رو نگفتم! منظورم گیره‌ی نگهدارنده‌ی بند ماسک بود (اسمشو فهمیدم😅) خیلی خوبه واقعا، آدم از بند ماسک دیگه کلافه نمیشه! 

    اینجا ببینش

    پاسخ:
    😅 اره الان که عکسشو دیدم فهمیدم منظورتونو😂😂😂
    باید برم داروخونه ببینم میشه پیدا کرد یا خودم یچیزی شبیه این بسیازم 😁
    ممنون از پیشنهادتون🙏🌸

    نه نیستم ولی دوربینم ضعیف شده 

    البته چندسال پیش دکتر نوشت برام. عینکم ترکیده اونجا افتاده😶

    پاسخ:
    😂😂😂 ببخش دیکه به هوس انداختمت

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">