اعتکافِ دل

وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا

اعتکافِ دل

وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا

سلام خوش آمدید

تاریخ انتشار:

 رفتم توی حیاط نشستم روی پله انباری. کتاب های علوم فنونم رو با خودم بردم. وقتایی که بی حوصله و بی انگیزه و بی دل ودماغ میشم کتاب های فنونم و کتاب شعرهامو برمیدارم شعر میخونم. شعر میخونم شعر میخونم گاهی هم آنچنان اوج میگیرم و میرم تو حس که با صدای بلند شعر هارو میخونم که مامانم میگه: نرگس! ماهیت شعر رو بردی زیر سوال با این شعر خوندنت!اون شاعر بیچاره اگر میدونست شعرو به این فلاکتی میخونی هیچ وقت شعر نمیگفت :ا

الانم کتابهامو برداشتم توی حیاط شعر میخونم که صدای خانم های همسایه که دم در حیاط خونه یکی از همسایه ها نشستن سبزی پاک میکنند مصدع اوقاتم شد :/ غیبت هاشون با شعر ها قاطی شده بود. (ولی اون سبزی آش که با غیبت عجین شده بدرد نذری نمیخوره به والله:/ ) هرثانیه مغزم داد میکشید خفه شید خفه شید :/ ولی دهان را کنترل نموده و سعی کردم دمغی و کِسلی که تبدیل به عصبانیت شده بود رو رفع کنم. خلاصش شد ایجاد یک چالش! به بند و بساطم نگاه کردم. سه تا کتاب درسی، کتاب شعر یه بطری آب که چقدر این بطری رو با اینکه اصلا و ابدا لاکچری نیست دوستش دارم. راستش این بطری رو دوست دارم چون شیشه عرق نعنام که نصفه شده بود رو ریخته بودم تو این بطری تا فضای کمتری از یخچال رو اشغال کنه. برای همین از وقتی عرق نعنا تموم شده و تو این بطری آب میخورم یه مزه و عطر نعنایی میده که دلم خنک میشه و اصلا حالم جا میاد (من عرق نعناروهم تفریحی میخوردم!حیف که تموم شد).

مخلص کلام اینکه این ایده به ذهنم رسید یه عکس از این فضایی که نه چندان لاکچریه و نه حتی بدرد عکس گرفتن و منتشر کردن میخوره ولی بشدت حال من رو خوب میکنه بگیرم و اینجا چالشی رو شروع کنم به این مفهوم که با

" ساده ترین وسایل و در ساده ترین شرایط ولی حال خوب کن"

عکس بگیرید و منتشر کنید و بنویسید چرا حالتون باهاش خوبه؟!

میدونید من میتونستم کتاب تست ها و یا کتاب شعرهامو روی میزم بچینم با یک عالمه تزیین و فضای رنگی رنگی و نسبتا لاکچری با انواع ماژیک و خودکار و گلدون و خوراکی و مخصوصا اون فلاسک مینیونی زرد رنگم که وقتی ببینیش عاشقش میشی. ولی خوب دروغ چرا؟!همون لحظه که در ساده ترین شرایط بودم تونستم روحیه بگیرم و یکم انرژی خوب به دست بیارم. با همون بطری نعنایی عزیزم روی همون موزاییکا. با دمپایی و جوراب زردرنگم که البته از دمپایی و جوراب زردرنگِ پام عکس نگرفتم گفتم خیلی سمی میشه :دی

دعوت میکنم که هرکسی که علاقه داره تو چالش شرکت کنه و حتی دوستانتون رو هم خوشحال میشم دعوت کنید.

فقط نکته حائز اهمیت اینکه: باید کاملا ساده بدون رنگ و لعاب الکی باشه. اگر بایه بالشت یا یه گلدون یا خوراکی یا هرچیز قابل انتشاری حالتون خوب میشه عکس بگیرید و شرکت کنید :)

پ.ن:چقدر خط و نشون کشیدم😅

همین اول از میخک دعوت میکنم که شرکت کنه:) بهانه هم قبول نیست:/

و از فاطمه عزیز

و فاطمه سادات

و آقای علیرضا

و انار سرخ 

ملی کای

هیرای 

گلشید

و اگر دوستانتون رو دعوت کردین لطفا اینجا بگید متشکر :*)

•  شرکت کنندگان عزیز:

خانم آرامش

شارمین عزیز

پشت تبریزی ها

گندم بانو

ملی کا

انار سرخ

میخک (رمز دار)

غزل سپید

نگار (پست ادامه چالش)

Reyhane R

یاسی ترین

آیدا (رمزدار)

خانم سارا

وبلاگ ناهماهنگ

فاطمه

آویزووون

اَریحــا

سمــا

سارای عزیز

مرآت

مائده

آقای علیرضا

زهرا

آقای رحمانی

  • به قلمِ یاس ارغوانی🌱

چالش

نظرات (۳۶)

مرسی که وقتی یهویی میری 

یا وقتی میای خبر میدی :/ 

دمتم گرم 

پاسخ:
☹️ شرمنده
بخدا روزی پنج باز بیشتر وبلاگت سرمیزنم ولی اصلا حس  کامنت ندادن که بگم برگشتم نبود در ثانی اینیستارو دی اکتیو کردن تلگرامم پاک کردم نتونستم بهت بگم😅

چقدر حس خوبی داشت😍

و چقدر خوش به حالتون که حیاط دارین *~*

پاسخ:
خوشحالم حس خوبی بهت منتقل شد😍
:)))
ممنون از تو هم دعوت میکنم شرکت کنی توی چالش ویانای عزیز😀
  • فاطمه سادات
  • منم چند روزه میخوام میزمو مرتب کنم برگردم تو اتاقم درس بخونم ولی میبینم نشستن روی مبل و میز اون گوشه از خونمون حس بهتری داره و راحت تر از صندلی و زمینه و حداقلش خواب از سرم میپره

    البته حیاط بهترین حس و حالو داره ولی از مار میترسم

    تو این وب جدیدم عکسارو آپلود میکنم خیلی بدریخت میشن وگرنه از لحظه لحظه هام عکس میذاشتم 😂

    پاسخ:
    اره منم تو خونه ای که دار قالی مامانم نصبه رو صندلی میشینم درس میخونم حس بهتری دارم یا مثلا کنار بخاری روی زمین:)
    ممنونم فاطمه قشنگم که شرکت کردی😊💙💙

    سلام من شرکت کردم :))) 

    ممنونم با نوشتنش حالم بیشتر تر خوب شد...💚🌷

    پاسخ:
    سلام:))
    خیلی متشکر که چراغ اول رو روشن کردین 
    شک داشتم دعوتتون کنم ولی از این به بعد همیشه دعوتتون میکنم😊✌️🌼🌼

    من خاکی‌ام بی دعوت خودمو میرسونم نگران نباش 😁

    پاسخ:
    و من چقد آدم های خاکی رو دوست دارم😊💙

    در جریان هستی که هیچ آدم عکس گرفتن نیستم؟؟

    نمیشه همین منظره رو با کلمات توصبف کنم؟ :(

    پاسخ:
    نه درجریان نیستم!
    شما؟! 🤔😂

    نمیدونم ولی دلم میخواد عکس بگیری☹️

    الهه هستم

    این‌جانب با عکاسی میونه‌ی خوبی ندارم :/

    حاضرم بلیط هواپیما بگیرم بیای خونمون خودت عکس بگیری :/

     

    خو قول میدم ریز به ریز یه صحنه رو توصیف کنم :`)

    پاسخ:
    اینجانب الهه خانم 
    مگه من عکاسم؟!
    نه نمیخوام بیام اصلا من قهرم باهات☹️😒
    یه عکس کوچولو از یه گوشه ای بگیر ذیگه ختی از یه صفحه کتاب یا عکس از یه خودکار:/

    باشه فقط گیفیاش داغون شد مسخرم نکنیا :`)

    پاسخ:
    نه بابا عزیزم :))
    گفتم ساده و بدون رتوش پس تمسخری اصلا درکار نیست
    ممنون:)

    آخی چه چالش گوگولی ای:)

     

    ولی کاش جوراباتم تو عکس میذاشتی باشهD:

    پاسخ:
    😅
    دیگه نشد ان‌شاءالله دفعه بعد😂

    به به **

    در اولین فرصت شرکت میکنم :)

    پاسخ:
    :)))
    خوشحال میشم حتما شرکت کنی فاطمه جان😀

    سلام.اینستا دی اکتیو کردی؟ میخواستم احوال پرسی‌کنم☹

    پاسخ:
    وای سلام فرشته 
    من دی اکتیوش کردم بعد دقیقا بعدش یادمذوخد میخواستم بیام ازت حال بپرسم :)
    خوبی؟!
    نتیجه کنکورت چیشد؟!
  • علیرضا ‌‌
  • من جای شما بودم با صدای بلند یه شعر درباره غیبت میخوندم باشد که به راه راست هدایت شوند😅

    اول پاراگراف سوم هم فکر کنم منظورتون《مخلص کلام》بوده.

    : )

    پاسخ:
    اینقدر غرق بودن که صدا به صدانمیرسید 😂
    اره تو نوشتنش شک داشتم 😅 اخرم اشتباه نوشته شد

    چالش خودت ساختت خیلی عالی و خلاقانه و حال خوب کنه 

    کاش اونایی که تو چالش شرکت کردن رو تگ میکردی می رفتیم همشون رو می دیدیم و میخوندیم و کیف میکردیم 

    پاسخ:
    سلام :)
    ممنونم نظر لطفتونه😊
    امروز حتما شرکت کننده هارو زیر پست تگ میکنم:)
     میگم از شماهم دعوت میکنم تو این چالش شرکت کنید😃
  • فاطمه سادات
  • نرگس چطوری این قالبارو میسازی و ویرایش میکنی که انقدر قشنگن ‌؟! خودمو کشتم هیچی درنیومد

    یه وب بیان زدم ولی چندساعته درگیر قالبشم😑

    + میخواستم اینو خصوصی بزنم تیکشو ندیدم

    پاسخ:
    عزیزممم حالا که اومدی بیان بیا بده خودم برات یه توپشو ویرایش میکنم 😃👌‍


    ادرس وبتو بده😃

    اشکال نداره 😁
    میگم چرا از پنلت برام نظر نذاشتی؟

    دعوت کن حالا 

    فوضولیم گل کرد =)))

    پاسخ:
    همین پست رو بخون 😁

    دعوتت کردم بدو برو عکس بگیر بدو :)))

    گوشی بیاد دستم عکس میگیرم =))) 

    کنج امن من لپ تاپمه =))))

    ک خیلی گرد و خاک نشسته روش :/

    پاسخ:
    :/

    باشه :))
    منم کنج اتاقم که میزم و کامپیوترمه یکی از دوست داشتنی ترین چیزایمه :*)
    دستمال بکش شیشه پاک کن بزن بالام جان :دی

    گذاشتم عکسو

    پاسخ:
    😀اومدم

    میدونی که من با خواب حالم خوب میشه🤣🤣

     

    پاسخ:
    🤣🤣 از بالشتت عکس بگیر

    فردا ان شاءالله عسک میگیرم 

    پاسخ:
    منتظرما اناری 😁

    ذوق چشمام بخاطر دعوت ** 💛

    پاسخ:
    ☺️ من ذوق میکنم که شرکت کردی💜

    سلام. جوابا هنوز نیومده

    آدرس جدید زدم😁

    پاسخ:
    سلام :)
    پس هنوز نیومده! میدوارم ب خیر خو بی بیاد وگرنه اصلا نیاد😅

    چقدر خوب کاری کردی وبلاگ زدی آدرس جدیدتم بهم دادی ازت ممنونم😉
  • اَریـحـا :)
  • خانمِ نرگس قدم رنجه فرمایید به وبلاگ فقیرانه ماهم سربزنید 🤭💚

    پاسخ:
    سلام 😁
    چشم حتما سرمیزنم :*)
    میگم من شمارو میشناسم؟😅
  • اَریـحـا :)
  • هااااعاااامو 😂 خودت گفتی با پروفایلم پیام بدم 😁💚

    پاسخ:
    وایییی فاطمهههه🤣🤣🤣 میدونستم توییی از قلب سبز هم فهمیدم تویی ها ولی گفتم بزار بازم بپرسم سوء تفاهم نشه😅💜

    هنوز شرکت نکردم😅 ولی حتماً حتماً شرکت میکنم💛

    پاسخ:
    متشکرم ازت🌹
    😊
    💜
  • شاگرد بنّا
  • حالِ خوبِ اصیل و واقعی! 

    خدا خیرتون بده! 

    آلرژی دارم نسبت به لایف استایلای فیک...

    یادم اومد یه بار رفیقم بهم زنگ زد گفت چه کار می کنی؟ گفتم دارم کتاب می خونم. گفت همین الآن قطع می کنم از خودت یه عکس بگیر بفرست. تعجب کردم ولی اصرار کرد بفرست همین الآن. قطع کرد و از خودم عکس گرفتم و فرستادم. بعدش زنگ زد گفت پس کتابخونای واقعی با قهوه و رو به پنجره و روی تخت و تو تاریکی و از این مسخره بازیا کتاب نمی خونن! بلکه اینجوری به شکم لم دادن روی بالش و کتاب و گذاشتن رو فرش و دستاشون و زدن زیر چونه و دارن کتاب می خونن! 

    بحثش سر فیک بودن و ادا بودنِ عکسا و فیلما بود... خصوصا الآن که ولاگ هم هست....

    هرچقد اون مدل بر دل نمی شینه چون از دل نیست

    این پست و عکس بر دل نشست.

    حال خوشتون مستدام.

    پاسخ:
    متشکرم از حسن نظرتون نسبت به این پست :)
    خودممم واقعا چند وقته درگیر همین هستم که بدون رتوش خوشحالی مون رو نشون بدیم مگه چهه عیبی داره؟
    همیشه سبک زندگی هایی که توی فجازی وجود داره آدم رو دلسرد میکنه مثلا همین مثالی که شماا زدید کتابخوندن با قهوه و... ولی خب درواقع اون نمایشی بیش نیست! سبک زندگی ای که به خورد مخاطب میدن و میگن بدون این شکلی بودن اصلا قبول نیست زندگی!

    ممنونم متشکرم. همچنین موفق و سلات و شاد باشید.

    خب خب خب 

    نرگس خانوم دعوتتون اجابت شد

    فقط داخل پست رمزداره

    یعنی وسط پست جا دادمش

    عیبی نداره که؟

    پاسخ:
    خب خب خداروشکر که شرکت کردی :*)
    من دیروز پستتو دیدم ولی سر سری ازش رد شدم از بس این چند روز مهمون میاد و میره وقت نمیکنم سربزنم😅
    ممنون که شرکت کردی بالام جان😉🌹

    دیگه کاریه که کردی :دی
    نه عیبش کجا بود😁
  • شارمین امیریان
  • https://iliata67.blogsky.com/1400/07/22/post-395/%da%86%d8%a7%d9%84%d8%b4-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%88%d8%b3%d8%a7%db%8c%d9%84-%d9%88-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d9%88%d9%84%db%8c-%d8%ad%d8%a7%d9%84-%d8%ae%d9%88%d8%a8-%da%a9%d9%86-

     

     

    😊

    پاسخ:
    الحق که عجب عکسایی بود👌‍😁

    ممنون🌹:*)

    سلام قشنگ جان ❤️

    با کمال میل چالشت رو انجام میدم 😍

    ولی الان بند و بساطم پهن نیست 😂

    موقعیتش پیش اومد حتما پستشو میذارم 😘

    پاسخ:
    سلام زهرای قشنگ که تازه خاله شدی😁
    ممنونم عزیز☺️
    هرموقه دوست داری شکرت کن زهرای قشنگ❤️
  • سارا سماواتی منفرد
  • سلام

    به دعوت حاج خانم تو این چالش شرکت کردم

    مرسی از چالش خوبت

    پاسخ:
    سلام :)
    باعث افتخاره شرکت کردین :)
    متشکرم از شما بابت شرکت تو چالش :*)🌹
  • آویزوووووووووووووووون
  • سلام خوشحالم از آشنایی با وبلاگ خوبتان 

    من هم به دعوت دوست عزیزم حاج خانم در این چالش شرکت کردم 

    در پناه خداوند مهربان موفق و پیروز باشید

     

     

     

    پاسخ:
    سلام :)
    همچین منم خشوحال از آشنایی با شما :*)
    متشکر که شرکت کردید🙏‍
    ممنونم شماهم موفق و سلامت باشید
    فقط ای کاش آدرس وبلاگتون رو هم میذاشتید :)

    نرگس در این لحظه چهار بار ستاره‌ی 24م وبلاگ رو کلیک کردم و خوندم و برگشتم دیدم باز 24 تا ستاره دارم :/ یه ستاره جدید اومده بود. باز زدم رفتم خوندم و برگشتم دیدم 24تاست و...

    الان که خارج میشم نمیدونم بالاخره 23تا شد یا نه :/

    پاسخ:
    😅
    شبیه اون کیسه برنج بهشتی که هرچی ازش برنج برمیداشتن کم نمیشده حالا ستاره هاهم همینطور کم نمیشدن :)

    سلام ممنونم از چالش قشنگ و جذابتون 

    https://sara-and-dad.blog.ir/1400/07/23/%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%88%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D9%88%D9%84%DB%8C-%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D8%AE%D9%88%D8%A8-%DA%A9%D9%86

     

     

     

    پاسخ:
    سلام سارای عزیز :)
    منم ازت سپاسگذارم که شرکت کردی :*)

    از میخک نیس که

    پاسخ:
    میخ رمز دار وسط پستش عکسو گذاشته :*) رمز بگیر ببین

    سلام.

    در اجابت به دعوت خانم سماواتی منفرد. بنده هم چیزکی نوشتم.

    پاسخ:
    سلام
    خیلی متشکر :)
  • محسن رحمانی
  • سلام

    ممنون از چالش منم به دعوت از طرف برادر علیرضا شرکت کردم :https://ghahrman11.blog.ir/1400/08/03/%D8%A2%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%B4-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%87%D8%A7

    ولی خوب برای عکس گذاشتن چیزی نداشتم . ممنون .

    پاسخ:
    سلام
    خیلی متشکر که شکرت کردین :)
    برقرار باشید.

    نرگس دقت کردی چقدر از دوستهای اون موقعمون الان طرفدار ز ز ز شدن؟

    پاسخ:
    تفکر آدما دستخوش تغییر شده!
    من فکر میکردم بعد یه مدت آدما متوجه باطل بودن این راه بشن ولی نشدن دیگه :))

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">