اعتکافِ دل

وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا

اعتکافِ دل

وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا

سلام خوش آمدید

46:قسم به حرف هایی که نیمه شب طغان میکنند

جمعه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۰۹ ب.ظ

شب ها با اینکه خواب درستی ندارم ولی باز دلم میخواهد هرچه زودتر ساعت به نیمه شب نزدیک شود تا دریای کلمات مغزم، مثل سونامی خوابم و آرامشم را ویران کنند و از چشمان و گوشانم سیلِ کلمات بریزد. همینکه سرم را بر روی بالشت میگذارم تا مگر بتوانم ساعتی آرامش را بِچِشم، همان موقع گویی قلبم زبان بسته ام، زبان باز می کند. ذهنِ آشفته ام مثل یک همراه حمایتش میکند و من بی چاره تسلیم آن دو فقط میشنوم و گوش میسپارم به حرف های دل. چه حرف ها که این دل بیچاره نمیگوید.

تا دمی میخواهم مجال نوشتن پیدا کنم زود ذهنِ خودسر اختیار از کَفَم میبرد که مبادا درون صندوقچه دل کاغذ،راز ننویسم. نوشتن در وبلاگ را که نگویم. انگار حرف های دلم نسبتش به وبلاگ و نوشتن مثل نسبت کارد به پنیر است. گاه میخواهد سرم را با پنبه بِبُرد که در گوشم نجوا میکند: به خاطر بسپار تا فردا بنویسی! اما صبح مثل کسی که تازه چشمش چیزی میبیند و لبش به تازگی کلمات را ادا میکند، همه حرف هایم را به دیار فراموشی سپرده ام.

شاید باید یک وسیله اختراع کنم. دو سیم یا یک‌چیزی شبیه تراشه کوچک بلوتوثی که کنار گوش وصل شود و هر آنچه میگذرد از ذهن که باید مکتوب شود، به تحریر در آید. حتی در وبلاگ! یک وسیله حیاتی برای همه کسانی که حرف هایی بر روی دلشان تلنبار شده ولی هیچ وقت منسجم نمیشوند تا بازگو شود. همان حرف هایی که مثل آهو مدام گریزان در صحرای برهوت ذهن هستند.

  • به قلمِ یاس ارغوانی🌱

نظرات (۲)

نکن این کارا رو نرگس

بنویس خب

بنویس تا هم سبک بشی

هم شاید کسی تونست کمکت کنه

هوم؟

:`(

پاسخ:
تا میام بنویسم یچیزی نمیذاره :(
یا مغزم همون لحظه میگه بخواب فردا یادت میارم بنویسی :(

چیز مهمی نیستا ولی فقط چند هزار کلمه بی معنی توی مغزم رژه میرن و اعصابمو خورد میکنن :(

فکر نمی کنید دلیلش اینه که ذهنتون شلوغه...

اون همه فکر چرا باید باشه تا بخواد نوشته بشه... 

شایدم برعکسه مثلا روزا وقت یا امکان خلوت کردن با خودتونو ندارید... 

پاسخ:
دقیقا دقیقاً ذهنم خیلی شلوغه.
منم میخوام مباشند ولی هستن و با خودم میگم شاید نوشتنش باعث بشه یکم از حرارتش کم بشه.
اتفاقا با خودم خیلی هستم و چون خیلی تو خودمم فکرای زیادی میکنم :)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">