اعتکافِ دل

وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا

اعتکافِ دل

وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا

سلام خوش آمدید

بوی زندگی.

شنبه, ۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۵ ق.ظ

توی دوران مدرسه گویا شیرینی پزی کنار مدرسه بود، که هیچ وقت نتوانستم، پیدایش کنم ولی همیشه بوی شیرینی های داغ داغِ از تنور بیرون آمده، همه مارو به شکموهایی تبدیل کرده بود که مشتاق خوردن شیرینی هابودیم. یادم می آید بعد از کلاس صبح که بعضا ریاضی هم بودخسته و کوفته از کلاس بیرون میامدیم و اولین چیزی که حالمان رو خوب میکرد بوی شیرینی هایی بود که بینی هامان را قلقلک میداد. وقتی از درِ سالن بیرون میامدم دستانم رو برای به آغوش کشیدن خورشید و چشیدن طعم شیرینی ها از بویِ مطبوعشان، میگشودم. همان زمان هروقت این عطر خوشبو را حس میکردم بلند فریاد میزم:چقدر بوی زندگی میده. یکی از دوستانم باخنده میگفت: بویِ زندگی؟ میگفتم:آره بوی زندگی. بویِ خودِخودِ زندگی. بویِ شادی، بویِ خوشبختی." با اینکه هیچ وقت این مکان مجهول را پیدانکردم، و هرگز نتوانستم یک شیرینی از آن شیرینی های خوشمزه، خوشبو را مزه کنم اما هنوز که هنوز است عطر مطلوبِ خوشِ زندگی وارَش را حس میکنم و غرق در شادی میشوم.

  • به قلمِ یاس ارغوانی🌱

خاطرات من

نظرات (۱۳)

  • ~𝒎𝒊𝒕𝒔𝒖𝒓𝒊 ‌‌
  • الان جواب منی که هوس کردمو کی میده؟ :)

    پاسخ:
    شرمنده. کسی نیست جواب خودمو بده :(
    😄

    :)))))

    کیناسلشننآشمشاشحشجدنسشخاشمش

    پاسخ:
    😄😄😄

    من وقتی بعد از مدت مدیدی واسه امتحانای ترم یک حضوری رفتم مدرسه : عههه حس زندگی میدهههه XD

    پاسخ:
    😄 دلم برای مدرسه یه ذره شده. :(

    سلام.سلام.سلام

    مردیم از گشنگی😂

    پاسخ:
    سلام.
    😅

    من میمیرم واسه شیرنی مربایی:)

    پاسخ:
    از زیبایی های نوروزه :*)))

    دقیقا عکس شیرینی محبوب منو گذاشتی :)

    پاسخ:
    شیرینی مربیی واقعا معرکه هست😍
  • حاج‌خانوم ⠀
  • سلام

    کوچه پشتی مدرسه رو هم چک کرده‌بودی؟ شاید پشت مدرسه بوده. ممکن هم هست صرفاً آشپزخونه بوده و مغازه جای دیگه بوده.

    اتفاقاً منم یه خاطره شیرینی-مدرسه دارم.😅

    دبیرستانم از خونه فاصله داشت و سرویسی بودم. تابستونا ولی خودم می‌رفتم. چون سرویسش خیلی گرون می‌شد. ایستگاه اتوبوسی که باید سوارمی‌شدم، دقیقاً جلوی یه شیرینی‌فروشی بود که همیشه پشت ویترینش از این شیرینی خامه‌ای بزرگا داشت. بدجوری هردفعه هوس می‌کردم.

    اون سال‌ها اینقدر کافه نبود. کسی هم تو خیابون شیرینی به این بزرگی، گاز نمی‌زد. چون تا خونه هم یک‌ساعت راه بود، تابستون هم بود، اتوبوسای اون موقع رو هم نگم که هیچی...نمی‌شد تا خونه اورد و ممکن بود خراب بشه.

    خلاصه ارزوش به دلم موند، تا سال‌ها بعد، به مناسبتی، از اون نون‌خامه‌ای‌ها گرفتیم. همه اعضای خانواده در خوردن یکی‌اش موندن، الا من!

    یهو همه با تعجب: تو چه جوری شیرینی به این بزرگی رو تموم کردی؟

    با خنده جواب دادم: شما هم اگه ۴ سال، چشمتون دنبال این شیرینی بود، یه نفس می‌خوردین 🤣🤣🤣🤣

    پاسخ:
    سلام :)

    آخ آخ کاملا درک میکنم. حالا خوبه شما بازم یکبار قسمت شده طعم شیرینیاشو بچشید ولی منکه اصلا هیچ وقت نتونسم بفهمم دقیقا اون شیرینی پزی کجا قرار داره.😄
    نوش جانتون.😁

    وای خدا😭😍

    پاسخ:
    :*)

    با این عکست بوی عید پیچید😁

    پاسخ:
    وای فرشته من امسال اصلا بوی عید نمیشنُفم :((
  • حاج‌خانوم ⠀
  • طعم شیرینی اونجا رو هنوز هنوزه نچشیدم! بعد ۱۹، ۲۰ سال

     گفتم که راهش دوره به خونه، صرف نداره از اونجا شیرینی بخرم بیام تا خونه😅

    یه بار از جای دیگه از اون شیرینی خامه‌ای بزرگا گرفتیم😁 فک کنم بد توضیح دادم.

    پاسخ:
    آها از مدل نون خامه ای های اونجا گرفتین ولی از خود شیرینی پزیه نه😄
    نه من اشتباه خوندم.😄
    چون نوشتین دولپی همشو خوردم فکر کردم از اون جاست. حالا باز خوبه شما میدونیتین چه مدل شیرینیه. من که فقط فکر میکنم شیرینی مربایی بوده.😅

    امروز رفتم از این شیرینیا درست کنم ‌، دیدم حوصلم نیست ولی قبلا 2 بار درست کردم 

    گفتم بخرم ‌، دوباره دیدم حوصلم نیست برم وایسم بخرم بیام 

    رفتم یه لیوان بزرگ چایی برداشتم با هرچیز شیرینی که دم دستم بود خوردم ولی خب هنوزم از اینا میخوام 😂

    پاسخ:
    چقدر خوبه که بلدی فاطمه😃😃😃
    😄 هروقت حوصلت اومد درست کن دستورشم بده به من :)))

    من سرچ میکنم " طرز تهیه شیرینی آلمانی ‌" گفتم شاید من خیلی دیر حوصلم بشه ‌، بگم تو درست کن عکسشم بذار 🥲💚 من یبار اومدم رنگشو تغییر بدم ‌، رنگ خوراکی نداشتیم پودر ژله ریختم خیلی بد شد 😂

    ولی همون بی رنگش خوشمزه تره 

    پاسخ:
    آه!!!! کی؟ کن؟😂😂🤦 من آشپزیم صفره. صفررر😂😂😂

    آب لبو هم برای رنگ خوراکی خوبه😅
    برم ببینم شیرینی آلمانی چه شکلیه :).
  • حاج‌خانوم ⠀
  • هنوز بعد این همه سال، مغازه‌اش هست...

    ولی هر بار خواستم یه چیز دیگه بگیرم، دیدم فقط نون‌خامه‌ای بزرگ می‌خوام. اونم نمیشه خورد، پس بی‌خیال شدم رفتم.😅

    پاسخ:
    بنظرم یکبار حتما به اونجا سربزنید و یدونه از لون شیرینی ها بخورید :)

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">