اعتکافِ دل

وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا

اعتکافِ دل

وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا

سلام خوش آمدید

کتاب دختران آفتاب

جمعه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۰۴:۰۲ ب.ظ

کتاب «دختران آفتاب» در ۴۷۳ صفحه  توسط سه نویسنده، آقایان بهزاد دانشگر، محمدرضا رضایتمند و با محوریت امیرحسین بانکی‌پور نوشته شده و نگارش آن سه سال به طول انجامیده و توسط انتشارات سروش در سال ۸۱ برای اولین‌بار به طبع رسیده و منتشر شده است.

این کتاب همسفر شدن چند دختر دانشجو در سفر اردویی مشهد و بیان بحث و مسائل مربوط به جایگاه زنان در دنیا و همچنین دین اسلام رو روایت میکنه. دخترانی که هر یک به دنبال پاسخ شبهات و سوالاتی هستند که گرچه مهم و اساسی است اما جامعه به خوبی پاسخ این مسائل رو مطرح نکرده و نتونسته تشنگی نوجونان و جوانان در رسیدن به پاسخ سیراب کنه.

من این کتاب رو خیلی دوست داشتم. فاطمه یک شخصیت دوست داشتنی و یک دوست آرمانی برای من هست که خیلی دلم میخواد یک نمونه واقعی از این شخصیت رو بشناسم. از صبر و سکوت بجا و دانش‌‌ و آرامش فاطمه بسیار لذت بردم.یکی دیگه از شخصیت های دوست داشتنی کتاب برای من شخص استادِ فاطمه بود. کاش میتونستم با این استاد بزرگوار هم صحبت بشم  و پای درسشون بشینم. داستان ساده و روانی داره و بیشتر به جنبه پاسخ به سوالات می پردازه.

معرفی کتاب دختران افتاب در خود کتاب :

کتاب دختران آفتاب به نویسندگی امیرحسین بانکی،بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند اگرچه داستان است، در واقع تحقیقی روان شناختی و جامعه شناختی و فرهنگی و دینی درباره زنان است. دختران آفتاب خواسته است که زن و منزلت و شخصیت و هویت او را بشناساند؛ به خودش، به مَردَش، به جامعه اش، و به تاریخ گذشته و سرنوشت آینده اش؛ همان گونه که هست و همان گونه که باید باشد. و همین گونه است که او را از طفیلی مرد بودن می رهاند و نشان می دهد که در عین زن بودن هیچ از مراتب و کمالات انسانی کم ندارد.

متن تقریظ حضرت آیت الله خامنه ای بر کتاب دختران آفتاب:

بسمه تعالی پس از نزدیک سه سال توانستم در این روزها -ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها- این کتاب را بخوانم. در میان کتابهای داستانی که هدفش طرح مسائل فکری است، این بهترین کتاب از نویسنده ئی ایرانی است. طرح کلی داستان و درونمایه های داستانی آن خوب و شیرین است. حرفها هم قوی و منطقی است.اتفاقاً پیش از این، کتابِ: ... را خوانده ام. آن قویتر است. ولی با توجه به برخی ملاحظات (عمدتً بهره برداری نکردن از عامل جنسی در کتاب حاضر) در این کتاب، هنر بیشتری به کار رفته است. باید ترویج شود. تنها نقطه ضعف آن ذکر مشخصات استاد فاطمه است در فصل آخر کتاب.(روزهای نیمه ی خرداد 87)

این کتاب رو به نوجوون ها و جوونایی که علاقه مند به یافتن سوالتی درباره جایگاه زن در اسلام هستند پیشنهاد می کنم.

پ.ن: این کتاب رو دقیقا یکسال و یکماه پیش خوندم اما دیدم حیف هست که معرفی نکنم.

پ.ن2:عکسی که گرفتم خیلی قشنگ تر شد ولی جون بسیار بزرگ بود مجبور شدم نصف عکس رو قرار بدم:(

  • به قلمِ یاس ارغوانی🌱

کتاب

نظرات (۹)

کتاب و نخوندم

ولی نمیتونم درک کنم که چرا همچین کتابی نویسنده خانم نداره :")

پاسخ:
پیشنهاد میکنم که بخونی:)

این کتاب گرچه نویسندش آقا هستن ولی با بررسی دیدگاه و شبهات دخترها و زنان نوشته شده.

جالب است بروم بخوانم :)

پاسخ:
بله بنظرم دست کم خوبه یکبار خوندش :)
  • شارمین امیریان
  • سلام.

    منم این کتاب رو زمانی که دانشجوی لیسانس بودم خوندم و واقعا دوسش دارم. دکتر بانکی از اساتیدم بودن. من البته بعضی از دیدگاه‌های فعلی‌شون رو قبول ندارم ولی در کل خیلی متواضع و دوست‌داشتنی هستن. کلی خاطره از کلاس‌هاشون دارم. و با توجه به این که روابطشون با دانشجوها خیلی خوب و صمیمی بود، تو کتابشونم تونستن فضای دانشجویی رو عالی ترسیم کنن

    پاسخ:
    سلام :)
    وای چقدر جالب😍 خوش بحالتون من چقدر دلم میخواد یک استاد مطرح و خوب داشته باشم :))
    بله توی کتاب هم معلومه. و بنظرم شخصیت های متضاد رو خوب نشون داده :)
  • کاکتوسِ خسته
  • کتاب رو چند سال پیش خریدم و تا یه جاهایی هم خوندم، اما ادامه ندادم. مشتاق شدم برم کامل بخونمش!

    پاسخ:
    سلام چه خوب شد ستارتون روشن شد :))
    کتاب خوبیه در سطح خودش میتونخ یکسری دغدغه هارو جواب بده :)
  • کاکتوسِ خسته
  • بودم، منتها دست و دلم به نوشتن نمی‌رفت!

    پاسخ:
    درک میکنم یه وقتایی آدم همینطوری میشه :)

  • سارا سماواتی منفرد
  • سلام

    جالب بود

     

    چه خوب کردید که معرفیش کردید

    پاسخ:
    سلام :)

    خوشحالم که براتون جالب بوده :*)

    سلام ممنون بابت معرفیش :)

    منم این کتاب رو دارم ولی نخوندم پس حتما می‌خونمش 

    عکس هم قشنگه، چه پرده‌ی دلبری :)

    پاسخ:
    سلام فائزه جان  خواهش میکنم😊
    حتما بخونش چون مطالب خوبی توش هست :)
  • حاج‌خانوم ⠀
  • سلام

    یادش بخیر، دوران دبیرستان خواندمش، خیلی قبل‌تر از تقریظ امام خامنه‌ای.

     

    اواخر دهه 70 :)

    واقعا کتاب قشنگی است.

    پاسخ:
    سلام :)
    چه جالب چه خوب
    بله کتاب خوبیه:)

    سلام

    یکمیشو خوندم. همونه که مادرش بازیگره؟

    وایی که چقد کتاب نخونده دارم:((

    +کتاب خاطرات سفیر اگه نخوندی اونم بخون.

    پاسخ:
    سلام خوش اومدی:)
    اره دقیقا
    منم خیلی کتاب نخونده دارم :(
    خوندمش و اتفاقا تو وبلاگ قبلیم یه پست درباره خاظرات سفیر گذاشته بودم :))

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">