اعتکافِ دل

وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا

اعتکافِ دل

وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا

سلام خوش آمدید

کتاب آفتاب در حجاب

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۳۷ ب.ظ


منبع عکس:  اینترنت


 از زمانی که تصمیم گرفتم بجای قبول کردن مطالعه کنم، به جای گریه کردن، عمل کنم،  کتاب خوندنم به مطالعه در حوضه مذهبی و دینی تغییر پیدا کرده. همیشه خیلی دوست داشتم به جای اینکه هرسال فقط در ماه محرم اسم دین و امام حسین(ع) رو بیارم و به یادشون باشم سعی کردم درباره زندگیشون بخونم. تمام زندگی اهل بیت که به عاشورا تنها ختم نمیشه برای شناخت درست باید همه زندگی معصومین رو دونست.

کتاب رو به پیشنهاد یکی از دوستانم خریدم. کتاب روان و خوبی درشرح مصیبت های حضرت زینب(س) در عاشورا و سخنان گرانبهاشون در مقابل لشکر یزید که چنان مثل آبی زلال پرده های ریای یزیدی ها رو کنار میزنه و فساد و ظلمشون رو برملا میکنه.

کتاب "آفتاب در حجاب" به نویسندگی "سید مهدی شجاعی " از انتشارات نیستان :

آفتاب در حجاب روایتی است از زندگی حضرت زینب. از کودکی تا عاشورا تا اسارت و تا وفات. اثری که ماندگاریاش از حال پیداست. رمانی که به پشتوانه تحقیقات دقیق و عالمانه تاریخی و روایی،‌ به همه زوایای پنهان و آشکار زندگی و رفتار و درونیات حضرت زینب پرداخته است.


کتاب قشنگی بود حِین خوندن چه صحنه هایی که برام تصور نشد! چه غم ها که به دلم نریخت! برای همین این کتاب رو پیشنهاد میکنم اگر نخوندین و طالب دونستن درباره زندگی حضرت زینب هستید بخونید. خیلی ریزِ ریز زندگی این بانو رو ننوشته ولی کتاب خوب و با لحن زیبا و روان و دلنشین حوادث مهم رو یادآور شده.

بخش هایی از کتاب:

چه غروب دلگیری! 

دلگیر باد از این پس تمام غروب های عالم!

تو هَم چشمهایت را ببند خورشید! که پس از حسین در دنیا چیزی برای دیدن وجود ندارد. دنیایی که حضور حسین(ع) را درخود برنمیتابد، دیدنی نیست.

خوندن این کتاب در این برهه از زمان و در این روزا که مرتبط با محرم و واقعه عاشوراست، میتونه آگاهی مارو نسبت به این واقعه مهم بیشتر کنه، پیشنهاد میکنم که دست کم یکبار بخونیدش :)

امیدوارم از خوندن کتاب لذت ببرید :)

  • به قلمِ یاس ارغوانی🌱

کتاب

نظرات (۱۶)

حیف نبود این پست رو منتشر نمی‌کردی؟؟

پاسخ:
میدونی خودمم گفتم حیف این کتابه که پستش تو اون وبلاگ خاک بخوره. حداقل یک نفر اگه بتونه با این پست ترغیب به خوندنش بشه بازم خوبه :)

میخک خودت خونده بودی گفتی؟

واقعا هم!

 

نه متاسفانه :(

من تا کتاب‌هایی که دارم رو تموم نکنم نمی‌تونم ب م سراغ بعدی

برای خوندن اینها هم اشتیاقی نیست :/

پاسخ:
:)


درکت میکنم منم الان روحیم و اوضاع مثل توئه!
من بیتشر کتابام الکترونیکی تو کتابراهه :( اونجا که اصلا حسش نیست واقعا :/
  • سارا سماواتی منفرد
  • سلام

    من نسخه صوتی اش را با صدای خود استاد شجاعی گوش کردم و خیلی خوب هست و برای این ایام می تواند انتخاب خوبی با این شرایط کرونایی که توش هستیم باشد.

     

    پاسخ:
    سلام:)

    چقدر خوب که خوندید. بله تو این زمان خیلی میچسبه خوندش چون مرتبط با واقعه عاشوراست :)
    نویسنده خیلی از کتاب هاشو با صدای خودش منتشر کرده:)

    :'(

    تو کامنتای وبلاگم در مورد سیدمهدی شجاعی و کتاباش حرف زدیم دیگه من اینجا حرفی ندارم :))

    ولی یه چیزی خواستم بگم و اونم اینکه به نظرم نمیشه چیزی رو جایگزین گریه کرد؛ همونطور که گریه هم نمیتونه جای خالی عمل کردن رو بپوشونه :) هر دوش با هم و سر ِجاش

    خب با اجازه من تریبون رو ترک میکنم :)))

    پاسخ:
    اره نقدی بر آثار این نویسنده داشتیم😂😂🤚

    درست میگی ولی گریه در کنار فهم و یاد گیری خوبه وگرنه فقط گریه خالی یا فقط دانش خالی بدون عم و بدون رقیق القلب شدن چه فایده؟!🙁
    از نظرات خوب شما صمیمانه متشکریم 😆🌸🌸
  • رویایِ پرواز
  • ممنون از معرفیت😘

    پاسخ:
    ممنون که پست رو‌خوندی😊💙

    😁😎✋🏻

    میگم؛ باید سعی کنیم دو تاش رو داشته باشیم ؛) مخاطب این باید هم اول خودمم...

    😁🌸🌸

    پاسخ:
    😏👌
    صدردصد درست میفرمایید😀😅👌🤚

    کدوم وبلاگ خاک بخوره ؟ :))))

    پاسخ:
    اون وبلاگ قبلیم اعتکاف دل :)

    من خوندمش...

    من که یه بار بیشتر وست ندارم چیزی رو بخونم این کتاب رو دو بار کامل خوندم.

    قلم سید مهدی شجاعی خیلی خوبه.

     

    پاسخ:
    اوهوم :) چه خوب کردی که دوبار خوندی :))

    سلام دوباره.اینجا عمومی میگم دیگه مجبور نشی بیای اونور :دی

    خب مشکل من عکس بکگراند دومیه ست دیگه.جای اونو پیدا نمی کنم.

    فونتم فقط بگو از کجا گذاشتی خودم می ذارم :* چون یه سری تغییرات دیگه هم دادم.کد تو رو بگیرم باید دوباره درستشون کنم.

    پاسخ:
    سلام میدونم مشکلت چیه برای همین گفتم. چون قالب اصلی کد بک گراند دومی رو نداره 
    این کد رو توی بخش سی اس اس زیر قسمت body
    وارد کن. لینک عکسی  که توی پرانتز هست  رو پاک کن لینک عکس رو قرار بده . فردا بهت میگم برا فونت چیکار کنی
      }
    background: url(http://bayanbox.ir/view/7755955799473286638/96345.png);
    {

    واعییی درست شد *-*

    فونت را هم منتظریم :))

    پاسخ:
    خداروشکر :))

    فونت رو گفتی ساحل میخوای بذاری؟

    بلی

    پاسخ:
    خوب این کد رو قبل از body توی قسمت ویرایش سی اس اس وارد کن:
    @font-face {
      font-family: Sahel;
      src: url('http://bayanbox.ir/download/YYY/Sahel.woff') format('woff');
      font-weight: normal;
    }
    
    @font-face {
      font-family: Sahel;
      src: url('http://bayanbox.ir/download/YYY/Sahel-Bold.woff') format('woff');
      font-weight: bold;
    }



    و اخر قست ویرایش سی اس اس وقتی کد های قالب تموم شده این کد رو وارد کن :

    *:not(.fa) {
      font-family: Sahel !important;
    }

    اگر احیانا دیدی درست نشد یعنی فونت تغییر نکرد این کد رو بعد از <html><head> که همون خط اول توی قسمت ویرایش ساختار فعلی وبلاگ هست وارد کن:
    ( اگر نفهمیدی کجارو میگم تو این عکس نشون داده  عکس)
    <link type="text/css" rel="stylesheet" href="https://cdn.jsdelivr.net/gh/rastikerdar/sahel-font@v3.4.0/dist/font-face.css">

    درست شد دمت گرم *-*

     

    راستی یه سوال ساده :دی چطوری این کدایی که واسم نوشتی توی یه باکس ان؟

    پاسخ:
    قربانت😊




    اینو خودمم نفهمیدم :دی

    XDDD

     

    پروفایلت اینجا یه چیزه تو پنلم یه چیز دیگه.ممنون بیان🚶‍♀️حتی پروفایل فاطیما رو هم برای من عکس استلا رو می آورد تو پنل.یعنی بیان هم منتظرشه؟ =)

    پاسخ:
    😂


    عه؟ عوضش کردم پروفایل ولی هنوز به رسمتی نشناخته😂


    برا منم پروفایل روناهیی عکس استلا میاد بالا :ا

    آهان XD

    هق :((

    پاسخ:
    😂😂

    بهشم گفتم که عکس استاا بالا میاد ولی پیگیر نشدم چرا!
    نکته فاطیما همون استلاست؟!🤔🤔

    فکر نکنم DDD:

    پاسخ:
    وی رگ کارآگاهی اش بیدار میشود 😏😏

    #خواهرم از گفتن حقیقت نترس

    پاسخ:
    باید ته توی قضیه رو در بیارم بعد حقیقت رو‌جار میزنم 😉😉

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">