اعتکافِ دل

وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا

اعتکافِ دل

وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا

سلام خوش آمدید

از رفتار آدم‌ها

شنبه, ۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۰۹:۰۲ ب.ظ

~هوالنور

جدیدا یک رفتار عجیبی سراغم اومده که زیاد هم ازش ناراضی نیستم.
قبلا وقتی جوری رفتار میکردم که درست نبود یا رفتارم اشتباه بود، خیلی زیاد زیاد خودسرزنش‌گری می‌کردم و اذیت می‌کردم خودم رو، ولی الان اینقدر که با اخلاقای متفاوت روبروام و میبینم آدم‌ها بررفتار اشتباه خودشون اصرار می‌ورزن، دیگه مثل قبل خودم رو شماتت نمی‌کنم. وقتی میبینم خیلی راحتِ راحت دل می‌شکونن و حرفی میزنن یا رفتاری میکنن که خوب نیست، با خودم میگم: فلان کارم اشتباه بود؟! باشه ولی چرا اینقدر خودم رو سرزنش کنم بخاطر آدم‌هایی که همون رفتار اشتباه رو تکرار می‌کنن؟
سعی میکنم رفتارم رو درست کنم ولی دیگه سرزنش کردن خودم مثل قبل نیست. این حس بی‌زحمی که حسش میکنم اصلا خوب نیست. وجدان آدم‌ها همینطوری ذره ذره خاموش میشه؟ 

  • به قلمِ یاس ارغوانی🌱

نظرات (۲)

بنظرم خاموش میشه. من موافق سرزنش بی اندازه نیستم ولی.

راستی وبت خیلی خوشگل شده

پاسخ:
درسته خاموش میشه جوری که انگار اصلا وجود نداشته. منم دارم می‌پذیرم که دیگه خودم رو سرزنش نکنم.
مچکرم. چشاتون قشنگ میبینه :')
  • سارا سماواتی منفرد
  • این روزا آدما خیلی خودخواه شدن و فقط خودشون را می بینند که بخشیش بر می گرده به این روانشناسی های زرد که این سال ها مد شده به هر حال کار درست همینه مسائل را نباید زیاد بزرگ کرد.

    پاسخ:
    باهاتون موافقم. حالا آدم‌های دورو برمن نه اینکه دنبال روانشناسی زرد و اینجور مطالب باشن ولی انگار برای بعصیا تو وجودشونه این مدلی رفتار کردن.
    من دارم یاد میگیرم که همه چیز بالاخره میگذره.

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">