اعتکافِ دل

وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا

اعتکافِ دل

وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا

سلام خوش آمدید

در ستایش نون برنجی

يكشنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۳۸ ب.ظ

هوالنور

چند وقته یه تک بیت شعر مثل کک افتاده به جون ذهنم و دائم تکرارش می‌کنم. وقتی حرفی هم ندارم می‌خوام یه چیزی بگم هم باز بلند تکرارش می‌کنم. مثلا میگم مامان: آنان که خاک را کیمیا کنند، آیا بود که گوشه چشمی به ما کنند؟!" و همش این بیت تکرار میشه و تکرار میشه. هرچقدر سعی می‌کنم از ذهنم پاکش کنم نمیشه. یا اون دو بیتی معروف باباطاهر که میگه خوشا آنان که الله یارشان ... رو ورد زبونم شده. :/ حس می‌کنم دلم برای شعر خوندن تنگ شده. دلم کمی گرفته از روزگار و دنیا. مشکلی ندارم به اون صورت ولی همین دائم فکر کردن و برنامه ریختن و یه لحطه آسوده نبودن توی این دنیا و اتفاقا باعثغمگینی میشه.

دیروز سریال کیمیای روح رو تموم کردم و نفرین آمون به کارگردان و عوامل فیلم! نفرین آمون به خودم که سراغ سریالی رفتم که میدونستم فصل دوم داره و تو خماری آدم رو لِه میکنه و بله! تا دسامبر ما رو با یه آنچه در فصل دو خواهی دید گذاشت و رفت...

بابام چند وقت پیش رفته بود کرمانشاه و برامون نون برنجی و نون‌خرمایی آورد و الله الله از نون‌خرمایی! البته نون برنجی هم خوشمزست ولی در مقام دوم قرار میگیره. نون برنجی‌هارو دیدم یاد نرگس افتادم برای همین عنوان رو نون برنجی گذاشتم تا مگر خودی نشون بده :))

یه پستی رو پارسال قبل از عید برای خودم انتشار در آینده زدم که مثلا یهویی در تاریخی دقیقا یکشال بعد منتشر بشه تا شگفت‌زده بشم و اینا ولی هر وقت می‌خوام پست جدید بذارم اون با گوشی، دستم می‌خوره بهش و میره تو صفحه پست و اینگونه سوپرایزم دائم برام لو میره :/

مهمون داریم و امشب رو صددرصد موندگارن تا عصر فردا. خدا از فرداشب بخیر کنه چون این چند روز خیلی اعصابم درست درمون نیست و خستم و حوصله ندارم. دلم می‌خواد مثل بچه‌های دو ساله پا بکوبم به زمین‌و داد بزنم: از خونمون برید بیرون!" منتها ادب رو رعایت می‌کنم چون در اون صورت این منم که مامان از خونه بیرونم میکنه! و اینکه مهمون‌های خونگرم و خوبی داریم واقعا فقط من تاکید می‌کنم من خیلی عُنُقم مخصوصا اینکه یکم درس دارم و هیچی نخوندم و فردا هم کلاس دارم. :/

دلم شعر می‌خواد. یه تک بیت شعر مهمونم کنید :)

  • به قلمِ یاس ارغوانی🌱

نظرات (۱۳)

کم اگر با دوستانم می‌نشینم جرم توست

هر کسی را دوست دارم در تو رؤیت می‌کنم

.

.

 لحظه تشییع من از دور بویت می‌رسید

تا دو ساعت بعد دفنم همچنان جان داشتم

پاسخ:
کمی شکست عشقی طور هم خوبه گاهی :)
ممنون

ای دل نگفتمت که به چشمش نظر مکن؟

کز غم چنان شوی که نبینی به خواب خواب

 

:)

پاسخ:
به به :)
شاعر؟

انان که به سرمستی ما طعنه زنند

بگذار بمانند به خماری که ز ما هیچ ندانند

پاسخ:
خیلی خوب بود. قشنگ :))
  • °○ ‌‌‌‌‌‌‌‌نرگس
  • وای خدا نرگس :)))))) دیگه واقعاً نمی‌شه خودی نشون ندم. هر چند اگه از نون‌برنجی هم نمی‌گفتی، با کیمیای روح ظاهر می‌شدم.

    خب عرضم به حضور شما که...

    من خرما خیلی دوست دارم ولی میونه‌م با خوراکیایی که توشون خرما دارن خوب نیست. در نتیجه هنوزم نون‌برنجی برام تک‌سوغاتی قلبمه. نون‌برنجی عالیه. نون‌برنجی هر چیزیه که یه آدم می‌تونه از زندگی‌ش بخواد. از اونجاییم که شعر خواستی:

    «نون‌برنجیا همه ناز هستند.

    انسان‌های خاص هستند.»

    برای این شاعر از لفظ «انسان» استفاده کرده، چون نون‌برنجی لیاقت این رو داره که اشرف مخلوقات باشه.

    خلاصه‌ی کلام اینکه اول صبحی ببین کاراتو :))))))

     

    بعد اینکه منم کیمیای روحو در حال پخش می‌دیدم و انقد دلم نمی‌خواست تموم شه و منتظر فصل دو بمونم که دیدن قسمت آخر رو دقیقاً یه هفته طول دادم :| و البته عجب قسمت آخریم داشت. من کلاً چهار قسمت آخرش رو از کل سریال بیشترتر دوست داشتم. [اسپویل] دقیقاً ازاونجایی که توی سنگ یخ گیر افتادن. 

    تیزر فصل دوعم خیلی کنجکاوم کرد. همه توش خیلی ترسناک (:دی) و جدی‌ان و فک کنم به اندازه‌ی فصل یکش گوگولی نباشه :)))) خلاصه که بعد تموم‌شدنش خیلیی دلم برای تک‌تک شخصیتاش تنگ شد و می‌شه :|

    پاسخ:
    خب خداروشکر با یک تیر دو نشون زدم :دی

    آره خب سلیقه‌ایه دیگه. من بیشتر مغز دارارو دوست دارم وگرنه نون برنجی یه خوراکی بهشتیه واقعا :))
    کافره اونی که غیر از اینی که تو در وصف نون برنجی گفتی، بگه. ناز نفس شاعرش😄

     آقاااا چقدر خوشحال شدم یکی دیدتش این فیلموو
    اسپویل
     من قسمت آخر رو نصف  نصف کردم دیدم. و اینو بگم ازونجایی که خیلی از لو رفتن داستان بدم میاد که حتی آنچه خواهید دیدای قسمتای بعد رو رد میکنم😅 با این وجود خیلی فضولم و رفتم توی کانالی که دانلودش میکردم کامنتای پست آخر رو میخوندم و فهمیدم قسمت آخر خیلی عجیب تموم میشه دقیقا همون طوری که گفتی و استیکر  :ا گذاشتی. با این وجود گففم فصل دو داره پس هیچی نمیشه ولیییییییییییییییییییی فکر نمیکردم قسمت اخر اینطوری بشه و حقیقتا جلل خالق خوشم اومد. آره وسطای فیلم زیادی کش اومد کاش یکم سکانسای بهتری میذاشتن ولی از لحاظ داستان و شخصیت‌ها واقعا همروو دوست داشتم تک تکشون :/
    دقیقااا تیزر فصل دو خیلی باحال بود مخصوصا انیکه ناکسو برمیگرده و مثل اینکه مودوکی در کار نیست. من هم دلم میخواد مودوک باشه هم ناکسو. کلا برای جسم ناکسو خیلی غصه خوردم وقتی سوزوندنش ولی مودوک شیرین زبونه.
    منم دائما صدای جانگ اوک تو ذهنم میپیچه که میگفت: مودوکاااا😄
    ولی کی بره تا آذر خدایی ؟ :((

    از شعر خوشم نمیاد

    پاسخ:
    اوممم از کی خوشت میاد؟

    در بیابان فنا گم شدن آخر تا کی

    ره بپرسیم مگر پی به مهمات بریم

     

    :)

    یه مدت زیادی ورد زبونم بود

    پاسخ:
    قشنگه. برای ما آدمای سرگردونه :)
  • مون چایلد (هیرای)
  • فریدون فرخ فرشته نبود

    ز مشک و ز عنبر سرشته نبود

    به داد و دهش یافت این نیکویی

    به داد و دهش کن فریدون تویی


    نباشد همی نیک و بد پایدار

    همان به که نیکی بود یادگار


    شاهنامه~

    پاسخ:
    به به. این هم خیلی قشنگ و عالی بود.
    آدم کیف میکنه میخوندش :)

    حالا من کاک و نون برنجی رو بیشتر از نون خرمایی دوست دارم

    پاسخ:
    نون خرمایی همونطور که در وصفش نرگس گفت :)
    نون کاک نخوردم متاسفانه 😄

    یهو این بیت به ذهنم رسید:

     

    در این زمانه رفیقی که خالی از خلل است

    صراحی می ناب و سفینه غزل است

    پاسخ:
    سلام :))
    خوبی؟


    ممنون. قشنگ و پر معنی :))

    آره خداروشکر خوبم:))

    پاسخ:
    خدروشکر که خوبی.
    خوشحال شدم کامنتت رو دیدم :))
    قصد برگشتن نداری؟

    پاسخ:
    یاد دبیر ادبیات دبیرستان افتادم که چقدر خواجوی کرمانی رو دوست داشت.
    شعر خیلی قشنگی بود ممنونم :)

    نمیتونم شعر حفظ کنم:( پس چیزی در ذهنم نیست که بنویسم:((

    پاسخ:
    منم با اینکه عاشق شعرم و خیلی میخونم ولی نهایت یکی دو بیت :/

    😘😘

     

    راستش برگشتم! یعنی اصلا نتونستم برم! 

     

    برات میفرستم

    پاسخ:
    خیلییییی خوشحالم برگشتیییی 😀
    توی بلاگفا هستی؟ من بلاگفا چند وقته اصلا بالا نمیاد.
    حتما برام بفرست بیصبرانه منتطرم😁

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">